No Image

Помпа шкода октавия а5

СОДЕРЖАНИЕ
395 просмотров
21 января 2020

The unpleasantness of this repair is associated with the inconvenient location of the water pump — under the intake manifold. Therefore, in order to get to the pump itself, you will have to disconnect, remove, remove — all interfering wires, connectors and pipes.

In most cases, when the water pump mechanism loses its tightness, this occurs through a gasket between the body and the engine block (as mentioned above), through a shaft or flange.
On our Octavia with a 1.8 TSI engine, fluid through the shaft fell onto the belt, as a result of which it broke. We will replace the pump according to ELSA. The list of spare parts and prices at the end.

Water pump replacement process
We remove the plastic lining of our TSI engine, open the barrel lid, remove the air intake, air sensor connector and remove the air filter housing.

Disconnect the connectors, unscrew the bracket, loosen the clamp and unscrew the screw securing the pipe. Disconnect the connector for the air pressure sensor.

We proceed from under the car. It is necessary to remove the nozzles. We pull out the clamp bracket and remove the air pipe from the intercooler, unscrew the mount and remove it from the throttle body and carefully turning it out, pull it out.

Now you need to free the pump from the coolant pipes. We remove the connector of the temperature sensor, raise the bracket of the flange and remove the pipe, the antifreeze will merge. Unscrew the throttle and remove it. Disconnect the valve connector, remove the manifold bracket.

Читайте также:  Бланк купли продажи автору

Next, you need to squeeze the pipe clamps on both sides, unscrew the fastener bolts and remove it.

Remove the last pipe and connector

All nodes interfering with access to the pump were removed. You can begin to replace. Remove the plastic cover, under which the reason for the repair is obvious. We unscrew the bolts on the body of the water pump, remove the temperature sensor and remove the pump.

It remains to remove the gear of the water pump drive with a 12mm wrench (left-hand thread). In doing so, keep the crankshaft pulley in place. You can install a new pump, tighten the bolts 9Nm according to the diagram in the photo. Drive gear bolt with a torque of 10 Nm, with a 90-degree turn (holding the crankshaft pulley). We collect everything that we removed, in detail the assembly process can be found here . All O-rings must be lubricated before assembly. Fixing brackets are best replaced with new ones.

Spare parts with approximate cost in a car shop

Делать было нефиг, а гарантия заканчивалась завтра и нужно было что-то срочно поменять (!)
Под раздачу попала помпа ))
Очень повезло — помпа была в наличии.

Ну, а дальше все занудно, ибо помпу выковырять из дебрей "подкапотного" пространства геморрой еще тот 😉
Кстати, потом взгляните на количество выделяемых "нормо часов" под эту операцию, механик точно не будет любить ваш автомибиль укладываясь в отведенное время, что бы расковырять всю эту хреновину ))

Особо утомлять писаниной не буду и перейду сразу к небольшому фото отчету, который удалось таки подготовить. (может не супер, но какой есть =))

Читайте также:  Можно ли узнать реальный пробег автомобиля

На Октавиях А5 с турбированными двигателями TSI, в отличии от атмосферного двигателя BSE, насос охлаждения не обязательно менять вместе с цепью ГРМ. Поменять его можно в любое время, когда это потребуется из-за поломки.

Примерный ресурс чуть больше 100 000 км. Основные поломки помпы – это течь или неисправность подшипника.

Для двигателей 1.8 (CDAA, CDAB) помпа меняется в сборе с термостатом, ценник крутой конечно, но деваться не куда. Владельцам двигателей 1.4 повезло чуть больше, насос не такой дорогой, и вращается от приводного ремня вспомогательных агрегатов.

Помпа для 1.8

Оригинальный номер в каталоге, уже модернизированного водяного насоса в сборе с термостатом, для двигателей 1.8 (CDAA, CDAB):

06H 121 026 DC

Артикул заменили на:

06H 121 026 DN

Цена оригинала очень большая, но есть один аналог помпы с термостатом по более доступной цене:

В некоторых случаях можно обойтись заменой только одного насоса без термостата, по цене это выйдет на много дешевле. Но дело в том что чаще всего проблема не в крыльчатке.

Также вместе с помпой, понадобится приобрести охлаждающую жидкость.

Официалы отдельно не меняют насос, а только в сборе с термостатом, по этому смотрим аналоги:

HepuP657

Ruville 65480

SKF VKPC 81240

Vaico V10-50072

Замену помпы желательно производить вместе с ремнём!

Номер оригинального зубчатого ремня насоса охлаждения:

Комментировать
395 просмотров
Комментариев нет, будьте первым кто его оставит

Это интересно
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
Adblock
detector