No Image

Киа спортейдж 2018 проблемы с двигателем

СОДЕРЖАНИЕ
648 просмотров
21 января 2020

Почему в РФ массово продают почти новые Kia Sportage с минимальным пробегом?
18.04.2019 (па материалам сайта NJCAR.ru)

С таким вопросом к нам часто обращаются читатели. Мы поговорили с дилерами, изучили около сотни свежих объявлений, опросили продавцов и, похоже, выяснили, в чём на самом деле кроется причина.
Кроссовер KIA Sportage четвёртой генерации вышел на российский рынок в 2016 году. Автомобиль прекрасно продаётся, особенно после рестайлинга в 2018-ом, когда появилась модификация с 2,4-литровым бензиновым двигателем.

Но вот парадокс, количество предложений по подержанным КИА Спортейдж в возрасте двух-трёх лет с минимальным пробегом на сайтах объявлений в РФ за последнее время, действительно, существенно выросло.

С чем это связано и почему владельцы стараются "избавиться" от своих машин, на которые ещё даже гарантия не кончилась?

Многие сейчас вспомнят о проблемах с моторами на Sportage и Hyundai ix35 предыдущей генерации, но каких-либо системных неисправностей ДВС на кроссоверах, выпущенных после 2016 года, не замечено и к коробкам передач нет никаких претензий.

Может быть есть сложности с кузовным железом или с лакокрасочным покрытием? Нет, здесь тоже всё в пределах нормы — после трех лет эксплуатации максимум что может случиться, так это образование небольших сколов от камней.

Кроме того, большинство продавцов заявили, что хотят приобрести другой автомобиль KIA: Sorento или Optima. Так что никакой неприязни к производителю или его машинам у владельцев нет.

Но в чём же дело? Оказалось, всё весьма прозаично. С 2016 по 2018 годы в РФ через официальных дилеров было продано более 75 тысяч кроссоверов Kia Sportage, так что парк этих автомобилей существенно подрос. Соответственно увеличилось и количество предложений на "вторичке".

Сейчас объявлений по продаже подержанных КИА Спортейдж с пробегами 15-50 тысяч км примерно столько же, сколько на Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander или Nissan X-Trail с аналогичным годом выпуска и показателем на одометре.

Так что не переживайте, c KIA Sportage четвёртого поколения всё в порядке — надёжный паркетник без каких-либо технических проблем.

Все минусы Киа Спортэйдж 2018-2019

➖ Качество окраски
➖ Эргономика
➖ Аудиосистема

Плюсы

➕ Экономичность
➕ Динамика
➕ Проходимость

Достоинства и недостатки Киа Спортэйдж 2018-2019 в новом кузове выявлены на основе отзывов реальных владельцев. Более детальные плюсы и минусы Kia Sportage 4 дизель 2.2, с механикой 2.0, автоматом 2.4, передним и полным приводом 4х4 можно узнать из рассказов ниже:

Отзывы владельцев

На заднем ряду места стало больше, подушки сидений длиннее и, в отличии от прошлой модели, здесь появилось 8-диапазонная регулировка спинки задних сидений, а так же порадовала гигантская панорамная крыша.

Система удержания в полосе вообще практически не работают в наших суровых условиях. Так же не пригодится система мониторинга слепых зон, так как в большие зеркала нового Киа видно все как на ладони. А вот обогрев руля всех сидений и лобового стекла — опции очень даже полезные!

Алексей Немиров, ездит на Kia Sportage 2.0 (150 л.с.) AT 2016 г.

Бортовой компьютер с маленьким дисплеем, кнопками прокручивания показателей только по кругу и невидимыми из-за руля, сетки вместо нормальных карманов на спинках передних сидений, одна розетка в салоне, один нормальный стеклоподъемник, не складывающееся заднее сидение, багажник с колесными арками, отсутствие в полу багажника емкостей для разной мелочевки (сплошная яма с запаской, что-то положить можно только укутав в «одеяло»), низкий дверной проем…

Никакая музыка: звук скорее моно, чем стерео. Ну и сигнал. Пукалка — сам не слышу.

Борис Наполов, ездит на Киа Спортэйдж 2.0 (150) МТ 2015 года

Хорошая управляемость, отличная эргономика. Водительское сиденье очень удобное, ехать на дальняк не устаешь. Подключаемый полный привод здорово выручает зимой по рыхлому снегу и наледям. В горку по гололеду стартует как по асфальту (своевременно подключается задний мост при пробуксовке переднего). Пробовал в марте по грязи — кое-как, но ползет (учитывая, что ездил на зимней липучке, которая мгновенно забивается грязью. По целине идет (на упомянутой резине) плохо, но по грязевой колее довольно сносно.

Радует обогрев руля, очень удобно зимой. Обогрев задних сидений тоже хорошо, но за год эксплуатации включался раза два всего. Расход для кроссовера, считаю нормальный. Летом 9,5-10,5, зимой 11-11,5. По городу разумеется. По трассе зависит от скорости. До 100 км/ч не более 8,5 л, при 140 км/ч литров 10. Минимальный расход был мной отмечен на скорости 90 км/ч на 6 передаче — 7,8 л.

Читайте также:  Автономера 32 в вк

Напрягает непредсказуемая работа дворников в режиме авто. Настройка АБС оставляет желать лучшего. Например. На дороге типа стиральная доска нужно снижать скорость, поскольку даже при легком нажатии на педаль тормоза от тряски АБС непроизвольно включается. Учитывая немалый вес машины, по инерции можно в кого-то въехать. Зимой при минус 30 на высокой скорости наблюдается подмерзание педали сцепления (педаль становится тугой). Считаю некритичным, сталкивался с этим на Лансерах 9 и 10, которыми раньше владел.

Владелец ездит Киа Спортэйдж Классик 2.0 (150 л.с.) на механике 2015 г.

Видео отзыв

Комфортное перемещение по городу, трассе и полям и лесам… в сравнении с предыдущим поколением значительно улучшенный обзор и широкие регулировки сиденья водителя. Собственно только последние два фактора склонили к приобретению данного авто за 1,4 млн.

Ясно, что дороговато — такую же комплектацию в старом кузове со скидками можно было найти за 850 т.р., но, вышеупомянутые два фактора перевесили все — БЕЗОПАСНОСТЬ для меня важнее!

Дизайн нового кузова Киа Спортейдж 4 на любителя, причем чаще из числа женщин, предыдущий был предельно по-мужски локаничен и органичен. Мощность двигателя гасится массой авто, динамики явно не достает — нужен двигатель помощнее.

Дмитрий Лаппо, отзыв Kia Sportage 2.0 (150 л.с.) 2016 г.в. на механике

What versions have not yet been put forward on the forums?)) And rolling and overheating and grids in the bumper and a long warm-up and handheld drivers and marriage and the absence of oil nozzles. So the man tried and put together a bunch of basic versions www.drive2.ru/l/9742256/
However, the Japanese ancestor fellow (4B11) does not have such extensive scoring as our Korean miracle (G4KD). Those Japs die for banal reasons and sometimes incomplete capital is required even on impressive runs. And it is still produced and put on the Japanese and French. And do not care for the Japanese clone for the lack of oil injectors and it does not overheat on the same tablet pistons and even crossovers.
The version of G4KD (with one phase shifter) on Korean sedans

2008 is also not affected by the problem of scuffing of cylinder walls.
So what is the secret of the Japanese and the first versions of the Koreans?
Let’s take a look at the crankshaft from 4B11

Also take a look at the G4KD of different years.

Only the blind person will not notice that on the last ill-fated G4KD from

2009, 50% of the balances are missing.

And now let’s recall the theory of how the cylinder wall in an internal combustion engine is lubricated:
"Spraying lubricates the walls of cylinders, pistons, piston rings, piston pins, parts of the gas distribution mechanism, its chain or gear drive and other engine parts."
Or
"The oil mist generated during engine operation in the crankcase cavity lubricates the walls of the cylinders and pistons by spraying"

It would seem that everything is so simple — from under 4 connecting rod and 5 root necks the oil is squeezed out, it should fly to the sides. And HERE FOLLOW YOU WITH OIL — WE HAVE NO HALF OF THE BALANCES)) They are supposed to break drops, re-scatter the oil flowing from above, pour oil, which flows by centrifugal force on the surface of the counterweight from under the main liners. But it wasn’t there))) Thanks for the modernization of the Koreans and the castration of 50% of the balances)) Even by rough estimates we get oil starvation in some modes by 25-50%

If it’s very difficult to imagine, then here is the rotation animation commons.wikimedia.org/wik…/File:4-Stroke-Engine.gif

At the time of starting the engine after parking, the oil is quite thick, it is even tens of times thicker even in summer after idle time than at operating temperature. Therefore, each launch and warming up to operating temperature is the most risky mode for us!

It is possible that at start-ups only the first scuffs and slight damage to the hone are laid, and then at high speeds the surface of the cylinder is already plainly unable to work as it should and does not hold oil, which will only expand these zones. This is not so important what is the only reason for dry friction, because the design changes in terms of their ability to spray are significant, there will be starvation, and no favorable measures have been taken by the manufacturer. All channels, gaps, oil pump did not undergo any innovations and on all clones of this motor are the same.

Читайте также:  Кемпер из микроавтобуса своими руками

Why does the 2.4 G4KE engine not lift up, because they are of the same generation and very similar?
The answer lies also in oil mist and spray. There is a full crankshaft

And also there is a heat exchanger, which warms up the oil faster from the coolant.

What can you do about it and how to live as long as possible with the G4KD without disassembling the engine?
The option to start the engine once and turn off only for oil changes will not work)))
It’s only possible to adjust the oil nozzles that compensate for the absence of counterweights and add fog.
Therefore, it is necessary to choose an oil for which the KV40 parameter will be the minimum. And the freezing and cranking temperature so that the most record.
And you need to dodge away from all kinds of "thick films", 5w-40 and other "shoe polishes"
Some 5w-40 oils at room temperature have a viscosity 2-3 times greater than 0-5w-20. It is at low and medium temperatures that trouble comes to us! Perhaps in traffic jams with an abundance of idle, it doesn’t get much on the walls, and then you start almost dry.

Believe me, an Xw-20th or 30th viscosity from a good manufacturer with a decent antiwear package will be enough. And it’s better not to hydrocrack, but so that PAO there are all sorts and the 5th group yet, change more often. After all, the Japs go?)) Scary to pour this? Do not be afraid. On these motors, the liners and necks very rarely suffer.
If long trips prevail along the highway, the car rarely completely cools down and drives 5-30 a lot.
If constant knocks have gone, it’s better not to lower the viscosity, but to finish the engine to kapitalki. You can try to decoxify, arrange dances with a tambourine, additives. The critical process has begun and the point of no return has long been passed — the hot gases erupt on the seals and create fancy patterns on the piston skirts)

Infa recently slipped from a well-publicized car service on YouTube in Naberezhnye Chelny that crooked chipovka adds to our problems. I will say this. I have native firmware, foreign for all 164-166 ponies. Nobody climbed there after the Korean plant, d >And their boiled oil nozzles will probably save us from our problems, but alas … after the capital))

Someone will say the Koreans greatly forced the engine, surpassing the Japs, swinging over 150 ponies. However, G4KD engines strangled for Russia are also subject to badass. IMHO it lifts up not at the maximum modes, but at launches and warm-ups. Perhaps in the maximum modes there are not enough crankshaft blades, this is not so important, the main difference from the predecessors is also very obvious. Depreciation at the start is confirmed by the fact that we have a lot of brothers with gigantic runs. They drive a lot and start the engine a little.
In general, the problem is complex, complex, so the Koreans have discontinued this miracle))

I do not pretend to be TRUE, all of the above IMHO))
You can throw tomatoes)

Guys, thank you all for the communication and attention to this post. To be honest, I did not expect such an increased laika and repost)). This is my most popular vyser in history)). This opus was written in one go and I’m sorry for some confusion of the syllable))
I am not a minder, not a developer or test engine — I write in my own words)

Читайте также:  Автономная сигнализация для автомобиля

I want to duplicate my answers to frequently asked questions in the comments.
I don’t want to argue with anyone, these are my beliefs and you can remain with your opinions.

-Do g4na bulge?
Yes, it does. Like many classmates, I do not observe mass breakdowns. The nature of the damage is different, and with careful use, they walk well. What can not be said about g4kd, even in the lean, it is prone to badass.
g4na was developed from scratch, there are many other solutions. It is a long-stroke engine, the crankshaft is shifted to the rear wall, absolutely everything has been redesigned, including the new oil pump. The motor may have enough lubrication under such new conditions with a lightweight crankshaft. Of course it’s bad that he was stuck with a catalyst-collector on some sedans, but that’s another story. (see bonus at the end of the article)

-About the oil nozzles from the factory (and separators in cooling) on g4na on all creta, as well as on sportage / tucson on the 17th from about February.
Yes, they began to bet. But we most likely owe their appearance to a massive transition to the gdi injection system in the global market. It’s easier for them and they don’t need to sort mpi / gdi blocks. On gdi they were originally (as on t-gdi), it is a rather loaded engine for various reasons. They snapped up nozzles and separators

2014 even on ThetaII 2.4 gdi. At 2.4 mpi they are not.

-How so? I heard 2.4 also lifts up!
There is no problem with cylinders. Just at one point, turns the liners and wedges the engine. The point is the flaw (marriage, poor maintenance) of two variable displacement oil pumps located in the balancer unit. Their switching valve sometimes wedges and lacks the performance of one of the pumps

It is a pity that the version of G4KD

2008 with a full crankshaft was produced for a narrow period of time. There are still some differences — there is a small splatter in the connecting rod (the Japanese can cope without it), there is one phase shifter at the inlet (Japanese with two). There are relatively few such reliable machines. With kapitalka they do not even need to be cashed — www.drive2.ru/l/464371040483541682/ and the person even wanted to put a turbine))
Endoscopy of such machines shows excellent condition even on impressive runs (the sound can be turned off))) —

And for comparison, it’s just such a machine, but after 2009 with a modernized knee and immediately a bunch of bullies

Z.Z.Y.
Thought I thought. Always haunted, why does the 1st cylinder remain ideally?
And he found an explanation. If you stick to the version that there is not enough lubricant in some operating modes, then you need to look at what surrounds our 1st cylinder.
1. It is closest to the oil pump and, according to all laws of physics, the flow of oil through the first crankshaft journals will be maximum, and further along the knee it will be lucky.
2. But the most important thing is that there is a chain nearby, which is an excellent generator of spray, fog. The chain is not only dipped in oil, but also the nozzle watered on it. And this center of spray and fog is simply obliged to be sucked through a window under the 1st cylinder. That’s the whole secret.)

Further developing the idea of lubrication, I will give a screen from the clever book "Piston Damage" from Kolbenshmidt. Page 18

Since 2009, the lubricant has deteriorated — they removed part of the balances, removed the holes in the connecting rods.

ZZZZ Once again about G4NA))
Watch vidosik and especially 26 minutes. And listen to the master)) Your engine is normal compared to G4KD. The reason is the catalyst on the manifold! The "spider" has the fourth exit and the dust did not reach it. 2nd channel is the shortest and bullied. 1 and 3 channels of medium length and average scoring.

Комментировать
648 просмотров
Комментариев нет, будьте первым кто его оставит

Это интересно
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
No Image Автомобили
0 комментариев
Adblock
detector